kuchnia
 ° Forum ° Odpowiedz ° Rejestracja ° Szukaj °

Zobacz: / Hobby - lotnictwo / Szybowce - lekka konstrukcja i duze obciazenie powierzchni
Autor Wiadomość
Tomek

Posted: 28 Sier 2012 12:29:48





Ale ciezar / masa nie wplywa na doskonalosc. Z tych 50m plelecisc tyle
samo z balastem co bez balastu. Z tym, ze z balastem zrobisz to szybciej
:-)

I w tym jest kwintesencja mojego pytania o sens. Poniewaz mówimy o szybowcu
zawodniczym pod sterem pilota umiejacego wykorzystac jego potencjalne
mozliwosci- wiec w czasie zawodów liczy sie szybkosc, wiec zawodnicy dokad
moga to leca z pelnymi zapasami wody. Mozna rzec- od przybytku glowa nie
boli. Fakt. Jesli mozna dobalastowac szybowiec w szerokim zakresie-
zaleznie od spodziewanych noszen - to jest to zaleta i nikt tego nie
neguje. Chodzi o kwestie skali proporcji tego balastu do masy wlasnej i
kosztu tego posuniecia w cenie wyrafinowanego szybowca.
Np. Szybowiec prototypowy Concordia
http://soaringcafe.com/2011/01/design-of-a-competition-sailplane/.
Rekordowe wydluzenie (ponad 57), doskonalosc ponad 70. Czy ten szybowiec
lata na tak duzych Cz gdzie opór indukowany jest tak istotny, ze az tak
smukle skrzydlo trzeba tworzyc?
Tomek.





Twoja wypowiedź

Bold Style  Italic Style  Underlined Style  Image Link  Insert URL  Email Link  Wyłącz BB code


Zanim wyślesz jakąś wiadomość z polskimi znakami, upewnij się czy kodowanie znaków w twojej przeglądarce to ISO-8859-2
 » Login  » Hasło 
 



© 2001-2017 Polityka Prywatności & cookies
motoryzacja